Type Here to Get Search Results !

Митрополит Амфилохије: Јединство на земљи је припрема за вјечно заједништво човјека са Богом и једних са другима!


Архиепископ цетињски Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије служио је данас са свештенством Свету архијерејску литургију пређеосвећених дарова у манастиру Ждребаоник.

У  литургијској бесједи Митрополит је подсјетио на Завјет оца вјерних, Аврама са Богом и на то да су Аврам, Исак и Јаков живи свједоци живога Бога, свједоци да Бог није неки далеки, непознати, већ Бог који је са нама и међу нама, који се јавио и јавља,  истичући да је пуноћа тог Његовог јављања управо рођење Сина Његовог јединородног кога су прорицали сви пророци Божији. Сјеме Аврамово око кога се сабирају сви земаљски народи.



Казао је да је Стари савез између Бога и људи о коме се говори у књизи Постања, припрема Новог завјета. Стари је био посвједочен обрезањем а Нови завјет у крви Господа нашега Исуса Христа који је посвједочио Господа на Својој Тајној вечери, као и  Својим рођењем, Преображењем,  Својим распећем и смрћу, Васкрсењем и Вазнесењем.

-Нови савез у крви Јагњета Божијега представља духовно обрезање људског ума, срца, душе. Нови завјет је обрезање унутарњега човјека од свега онога што га одваја од Бога  и подстиче да злоупотребљава своју природу и дарове којима га је Бог обдарио, као и природу око себе. Завјет који призива човјека да на прави истински начин, сагласно вољи Божјој и заповјестима, употребљава дарове Божанске творевине, казао је митрополит и истакао да у томе и јесте први гријех-адамовскоевински, јер су погазили и одрекли се ријечи и заповјести Божије, везали се за пролазно, а човјек не живи само о хљебу него од сваке ријечи која долази од живога Бога.

Он је истакао да се управо преко Старог завјета, пророка Аврама, и свих светих пророка и њихове науке, преко откривене Божије ријечи,  враћамо том живом односу са живим Богом а пуноћа нашега повратка Богу је рођење Сина Божијег и склапање Новога савеза, завјета између Бога и човјека.

-Тајна вечера то потврђује. Господ је узео хљеб, благословио и рекао „Узмите једите ово је тијело моје “ и узео чашу  и рекао “ Ово је крв  Новога завјета која се за вас и за многе приноси“. Жртвовао се и не само што нам је подарио творевину него је и самога себе подарио, и кроз то даривање открио нам себе као вјечну љубав . Нема веће љубави од оне да неко живот свој жртвује за ближње своје . Прије него што је ту заповјест дао нама он је сам испунио жртвовавши себе за живот свијета . Даривао себе, не тражећи ништа за себе, и тако склопио Нови савез, завјет између Бога и људске природе, примивши људску природу на себе, рекао је архиепископ цетињски.

Истичући да се Бог као љубав открио и преко  Његовога распећа, жртве  за нас и сву Божанску творевину, митрополит се присјетио како је говорио свети Јустин  да не признаје Бога који је неки далеки Бог, него само Бога који је Емануил, Бог са нама и међу нама.

– Бог је открио себе и посвједочио да јесте љубав, управо жртвујући себе за спасење  свијета, дарујући и остављајући своје тијело и своју крв за храну људима,  да се преко њега сједињују са њим, са Оцем,  Сином и Духом светим а у исто вријеме да постижу јединство и заједништво једни са другима. Вјечно и непролазно јединство,  казао је митрополит.

-Јединство овдје, по природи земаљско, само је припрема за вјечно заједништво наше и са Богом и једни са другима. Васпостављање правог односа са творевином Божјом око нас, без њеног злоупотребљавања,  васпостављање правог истинског односа и са Богом и једни са другима, јесте вјечна заједница, Црква, једна света саборна и апостолска која је присутна силом Духа светога, који нас уводи  у сваку истину и приводи Себи, Сину јединородном и Оцу небеском, Пресветој Тројици,  казао је Архиепископ цетињски Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије у Ждребаонику.