Type Here to Get Search Results !

Црквени великодостојник дириговао оперским хором


Високопреосвећени Митрополит Иларион је у Равелу дириговао извођењем "Стабат Матер" од Перголезија и сопственом композицијом, чиме је истакнута повезаност музичких традиција Истока и Запада.

Како јавља Фондација "Про Оријенте“ (четвртак), Митрополит Иларион (Алфејев), председник Одељења спољних послова Московске Патријаршије, као дирегент на Музичком фестивалу у Равелу крајем јула забележио је велики успех:  Високопреосвећени, који је дошао у Равело директно са летњег заседања Светог Синода Руске Православне Цркве у Петрограду, диригововао је филхармонијским оркестром Салерно и руским хором "Мајстори хорског певања". Солисти су били сопран Светлана Касијан и мецосопран Агунда Кулајева. Изведени су "Стабат Матер" од Ђовани Батиста Перголезија и химна Пресветој Богородици, коју је руски Архијереј лично компоновао 2009. године.

Извођење двеју духовних песама требалоје да изрази повезаност музичких традиција Истока и Запада. Светлана Касијан је 2013. г. била у саставу руске делегације коју је примио  папа Фрања у својој резиденцији Санта Марта. Представа у Равелу, где су били присутни многи дипломати из Русије и Италије, међу којима и италијански амбасадора при Светој столици Даниеле Манцини, омогућена у сарадњи московске  Фондације Светог Григорија и Фондације "Урби ет орби".

Оснивач  Фондације "Урби ет орби", амерички новинар Роберт Мојниан, желео је да допринесе "сусретању Православне и Римокатоличке Цркве, између руског и америчког народа" у "не-полемичком контексту какав је музика". Такав састанак би могао помоћи бољем међусобном разумевању и јачању мира у свету.

Митрополит Иларион, који је од 1984. до 1987. године студирао на Московском државном конзерваторијуму „Чајковски“ код професора А.А. Николајева, творац је новог руског музичког жанра ораторијума у чијој су основи  литургијски текстови у којима елементе руског богослужбеног појања комбинује с барокном традицијом и иновативним импулсима руских композитора 20. века.