Type Here to Get Search Results !

Мајкл, 12-годишњи дечак са Свете Горе


    Мајкл Перлеа има 12 година. Рођен је на Криту и живео у Риму све до ове године.Његова мајка Корина је из Пасканије у Румунији, док је његов  отац Димитрије из  Браиле у Румунији. У Риму има сестру Рафаелу и друга два брата Ефраима Николаса и Габриела. Сви су млађи од њега.
    Мајкл би помагао италијанском владици Силуану у светињи када је имао пет година. Чим је први пут угледао  Атонске  монахе ( из скита Часног Претече ) , Данила и Герасима, жеља за Богом је запламтела у њему и он је одлучио да се пресели на Свету Гору.

                                            
Најтеже му је било да се одвоји од своје браће и сестре.Ово су његове речи:
„ Да ли ти недостаје мајка?“, питао сам га.
„Овде ме теши Панагија (Свесвета Богородица) и моја носталгија за њом нестаје“, одговорио је док смо ходали око скита Претече.
„Шта је са школом?“
„Тренутно учим грчки седам сати дневно. Затим ћу пратити наставу средње школе.“
„Зар то није претерано?“
„Ионако морам да научим грчки.“
„Ко ти је сачинио одећу?“
„Отац Атанасије“
Под тим је мислио на о. Атанасија Продромитиса, што значи да су оци Скита Претече овде његови родитељи и брину о њему.
„Чија је била  идеја да дођеш у школу на Свету Гору? Твојих родитеља?“
„Не. То је моја идеја.“
„Одлучио си сам?“
„Да. Отац Герасим  ми је испричао о Атониади и ја сам одлучио да дођем на Свету Гору.“
„Немој се љутити на мене што ти постављам толико много питања, али ја једноставно желим да пишем о теби. Не толико о теби, колико о твом избору. Ти знаш да те ми сви волимо. Одмах ћу ти рећи зашто. Свако открије Бога у неком тренутку и враћа се Њему. Што се брже то деси, то мање грехова имамо.Стога, када видимо како си ти то изабрао са 12 година, наша срца су испуњена радошћу што је неко тако брзо схватио како ствари стоје у животу. Види, ја ћу то написати  а ти ћеш касније то прочитати и упамтити.“
„Добро. Хоћете ли ићи у Дадфни сутра? Можете ли ме повести до Кареје?“
„Да. Да ли идеш у Сараи ( Скит св. Андреја ) у школу?“
„Да.“
Али следећег дана он није пошао са нама. Ми смо морали да кренемо у седам ујутро а Божанствена Литургија се још није завршила.
Једно дете је благослов од Бога, али верујуће дете је чудо...Тако сам размишљао осврнувши се на  своје изгубљене године.

Превод са енглеског:Јасна Глумац 

Извор: Поуке.орг