Type Here to Get Search Results !

Епископ Јован: Блаженства су духовне лествице


Дана, 21. фебруара 2023. године, када наша црква прославља Светог Саву II Архиепископа српског, Његово Преосвештенство Епископ шумадијски Господин Јован служио је свету Литургију у храму Светог великомученика Пантелејмона у крагујевачком насељу Станово. Епископу је саслуживало братство поменутог храма.


Звучни запис беседе


После прочитаног Јеванђелског зачала, Епископ се обратио сабраном народу, између осталог, рекавши: Ево, ми се налазимо пред вратима предивног периода за нашу душу и тело, то је Васкршњи пост. Овај пост нас управо води у промену. Пост који нас води у одрицање не само извесне мрсне хране, него у одрицање на првом месту самога себе. Док се год не одрекнемо себе ми не можемо поћи за Христом и не идемо за Њим него за собом. Човек ако сам себе води може стићи само до провалије. Када човек схвати да треба да буде вођен и преда се ономе који треба да га води, он је срећан. Јако је важно и за шта се ми хватамо у овоме животу, да ли за Бога или за самог себе. То је страшно стање да човек буде довољан сам себи. Ако онај који каже да му овом свету није потребан нико, тај је у тешкој заблуди јер преко човека долазимо до Бога и обрнуто.


Извор: Епархија шумадијска