У Издавачкој кући Петроградске духовне академије, у редакцији професора богословског одсека Петроградске академије наука Д.В. Шмоњина, објављена је колективна монографија „Теологија образовањау хришћанској парадигми“.
На страницама монографије оживљава историјски опит хришћанске образовне парадигме, која је постала идејна и организациона основа светског образовног система.
Књига приказује садржину и смисао богословља образовања као важне области православне богословске и педагошке мисли. Образовање, васпитање, педагогија су незамисливи без апсолутних вредности, а те вредности не могу постојати „сама за себе“, ван религијског погледа на свет, ван вере, ван традиције. Хришћанска идеја је способна да се „поново покрене“, испуни „вечним“ значењима прокламованим као основним принципима савременог образовања, његове нове парадигме, која се рађа као одговор на велике изазове.
Монографију су писали професори и наставници водећих руских богословских школа и универзитета. Њени аутори су: епископ звенигородски Кирил, игуман Методије (Зинковски), протојереј Константин Костромин, протојереј Димитрије Јуревич, протојереј Владимир Хулап, јереј Димитрије Лушњиков, јереј Игор Иванов, јереј Михаил Легејев, јереј Максим Никулин, јеромонах Атанасије (Микрјуков) И. Б. Гаврилов, П.К. Иванов, Д. А. Карпук, Р. В. Светлов, М. Н. Цветајева, Д.В. Шмонин.
Књига ће бити корисна и наставницима и студентима богословских образовних установа, теолошких факултета, педагошких и других универзитета, као и свима заинтересованима за питања историје, философије и, посебно, теологије образовања, у богословско-антрополошком контексту.
Монографија је објављена у серији „Теологија: историја и савременост“, коју је 2021. године основала Катедра за богословље Петроградске духовне академије, а Издавачки савет Руске православне цркве препоручио ју је за објављивање.
Превод с руског редакција портала "Ризница"
Извор: Рatriarchia.ru