Type Here to Get Search Results !

Расколници коначно пристали на нови календар — Поступак осуђују други расколници


Помесни сабор расколничке „Православне цркве Украјине“ Цариградске патријаршије дао је јуче коначно сагласност на одлуку о преласку на нови календар.


Архијерејски сабор ове ПЦУ гласао је у мају да се прихвати нови календар, на трагу украјинских унијата који су донели исту одлуку у фебруару.

Предмет је потом предат Помесном сабору — највишем црквеном органу, који се састоји од свих архијереја, као и свештеничких, монашких представника и мирјана.

Промену је, кажу расколници, одобрио и Помесни сабор, па ће се од 1. септембра ове године прећи на нови календар.

Тако је данас последњи пут 28. јула прослављен Дан Кршења Руса/празник светог Владимира Великог. А на молбу расколника, украјинска држава је променила и датуме појединих државних празника везаних за црквени календар. Тако ће Украјина на државном нивоу сада прослављати Рођење Христово 25. децембра, а Дан државности Украјине, који се подудара са празником Светог Владимира, 15. јула.

Занимљиво, и решење Архијерејског сабора у мају, и „митрополит“ Епифаније Думенко у свом јучерашњем обраћању Помесном сабору, признају да је стари календар, заправо, стара традиција украјинског Православља, да је служио као браник покушајима латинизације и нападима бољшевика на Цркву. Међутим, пошто Руска црква користи стари календар, расколници сада сматрају да морају мењати своје традиције, како је Епифаније објаснио.

Занимљиво је да је одлуку „ПЦУ“ осудила и расколничка „Кијевска патријаршија“ на челу са „патријархом“ Филаретом Денисенком — човеком коме ПЦУ дугује своје постојање.

Свети синод Кијевског патријархата састао се јуче и саопштио да „пренагљена одлука ПЦУ … угрожава уједињење свих православних јурисдикција у јединствену Украјинску православну цркву“, јер је против жеља многих Украјинаца и да је, у ствари, диктирају нецрквени елементи.

Кијевски патријархат такође наглашава да, како изјављује и ПЦУ, стари календар није само руска црквена традиција, већ га у ствари користе Јерусалимска, Грузијска, Српска, Пољска, Македонска црква, као и Света Гора.

Треба имати на уму да Црква Чешке и Словачке и Православна црква у Америци такође имају парохије, манастире, па чак и читаве епархије које служе по старом календару. Бугарска дијаспора у САД, Канади и Аустралији такође богослужи по старом календару.

Нови календар у потпуности или делимично користе Цариградска, Александријска, Антиохијска, Румунска, Бугарска, Кипарска, Грчка, Албанија, Чешка и Словачка, као и Православна црква у Америци.


За наш портал превод са енглеског приредила:

проф. Сања Симић де Граф, 

сарадник информативно-катихетског портала "Ризница"


Извор: Оrthochristian.com