Type Here to Get Search Results !

У Буркина Фасо наставља се злостављање хришћана од стране екстремиста


Терористи су целом хришћанском становништву једног села у Буркини Фасо (држава у западној Африци) дали само три дана да напусте своје домове, а пре тога су брутално убили двојицу католика у локалној цркви, преноси Christianheadlines.com.


Почетком октобра 2023, два младића из села Дебе отпутовала су у оближњи град Туган. Испоставило се да су тиме прекршили ограничења кретања која су на том подручју наметнуле радикалне групе које су преузеле власт. Терористи су ухапсили те младе људе, католике по вери, и задржали их неко време.

Две недеље касније терористи су се вратили у Дебе заједно са два хришћанина затвореника. Али уместо да их пусте, терористи су упали у локалну католичку цркву и убили их у тамошњем олтару. Радикали су тада дали свим хришћанима у селу рок од 72 сата да оду. Припадници Католичке цркве, „Скупштине Бога“ и других вероисповести побегли су у оближње градове где би били безбеднији, па су тиме напустили своје домове и имовину.

Последњих година екстремистичке терористичке групе преузеле су контролу над регионима Буркине Фасо, посебно на северу земље, а број интерно расељених лица и оних који су били изложени насиљу у даље расте. Више од два милиона људи у земљи постали су избеглице у својој земљи због унутрашњег сукоба и насиља, саопштио је Високи комесаријат УН за избеглице. Пастори и верници хришћанских вероисповести редовно су на мети екстремиста, а напад у Дебеу један је од многих недавних примера све већег верског насиља у Буркини Фасо.

У фебруару 2023. терористичка група је ушла у село где служи пастор Овасу (пасторово име је из безбедносних разлога промењено) и захтевала да престане да држи богослужења недељом, да мушкарци и жене у селу не седе у истим просторијама и да све жене покривају своја лица.

„Морао сам да померим наше недељне и вечерње молитвене састанке. Почели смо да одржавамо службе и молитве врло тихо - без певања, молитве или проповеди наглас“, рекао је пастор Овасу.

Три месеца после инцидента, терористи су се вратили, убили једног сеоског старешину и још једног младића, и запалили продавнице хране и мотоцикле. Затим су планирали да ухвате пастора Овасу у његовој кући у просторијама храма.

„Срећом, нисам био код куће. Био сам у другом селу, богослужио сам. Питали су моју жену где сам и она је рекла да нисам код куће. Одговорили су да ће ме наћи и убити где год да сам. Ови људи су ме тражили јер сам пастор, водим своју црквену заједницу и поучавам своју паству у Христовој науци“, рекао је он.

Пастор Овасу је затим избегао у оближњи град са својом породицом и члановима скупштине, као и пасторима и члановима из пет других цркава.

„За време прогона чврсто сам се држао своје вере и марљиво сам обављао своју службу. Сада сам овде у овом граду добио земљиште на коме могу да саградим обичну шупу коју ћу користити као цркву. У њој ћемо моћи да одржавамо недељне службе и вечерње молитве. Бог ме је заштитио и спасио ми живот“, закључио је он.


За наш портал превод са руског приредио:

протођакон Радомир Ракић, 

сарадник информативно-катихетског портала "Ризница"


Извор: Рravoslavie.ru