Type Here to Get Search Results !

Епископ Методије: Преко ближњег којег видимо доказујемо љубав према Богу Којег не видимо


Његово Преосвештенство Епископ будимљанско-никшићки г. Методије служио је у недјељу седму по Васкрсу, Светих Отаца Првог васељенског сабора, 16. јуна 2024. године, свету Литургију у храму Свете Петке, у Расову, код Бијелог Поља.


Саслуживало је свештенство и монаштво Епархије уз молитвено учешће бројног вјерног народа.

Ријечима архипастирске бесједе обратио се Преосвећени Епископ Методије, рекавши да су се сабрали у дивном, новом храму да се Богу помоле и да стекну оно што је Христос обећао, а то је вјечни живот.

„Вјечни живот не значи само нешто што непрекидно траје, не само то, он има и неки свој садржај, а тај непрекидни, бескрајни живот у све вјекове, у Јеванђељу чусмо, у тој првосвештеничкој молитви, како је називају Свети Оци, Христовој, јер се молио после Тајне вечере, а то смо слушали у данашњем светом Јеванђељу, то Његово обраћање Богу и Оцу прије страдања и одласка на крст и умирања на крсту за живот цијелог свијета. Има Његова молитва Господња, коју на свакој Литургији изговарамо и сваки дан непрестано, и ујутру и увече и кад год можемо, то је Оче наш, а ова молитва коју смо чули на Јеванђељу је молитва којом се Он обраћа Оцу, али се обраћа наглас, да чују Његови ученици да би они разумјели и осјетили Његов однос, који Он има најприснији могући са Оцем својим“.

„Он у тој молитви говори. Оче мој, а не Оче наш како их је учио у оној Господњој молитви, коју ми стално изговарамо, показујући ту своју присност: Све оно што си ми дао сачувај и дај им живот вјечни, мислећи, не само на своје ученике, него на све људе до краја свијета и вијека који буду ишли и сљедовали путем Христовим, путем Његовим и путем Јеванђеља. А живот вјечни значи, Он онда појашњава, да познају тебе Оца небеског и Онога Кога си послао Исуса Христоса. Дакле, живот вјечни, поред тога што је непрекидан и бескрајан, он је живи однос са Оцем и Сином које познајемо кроз Духа Светог. Овдје нас је све Дих Свети данас сабрао, зато је пјевамо у оној пјесми, када окрећемо славски колач: Благодат Духа Светог данас нас сабра и сви, узевши крст свој говоримо: Благословен Који долази у име Господње“, бесједио је Његово Преосвештенство.

Та пјесма, тих неколико ријечи, навео је Владика Методије, открива бескрајну тајну живог односа познања нашег са Оцем и Сином кроз Духа Светог у благодати Божјој.

„Зато смо се ми, данас, овдје, окупили, осим тога што смо се зажељели једни других, да видимо, а поред тога и што је најважније, да учврстимо тај живи однос са Оцем и Сином кроз Духа Светог, кроз благодат и Свету тајну евхаристије. Како ћемо показати тај свој однос са живим Богом? Преко ближњег којег видимо доказујемо љубав према Богу Којег не видимо“.

„Ја имам неке познанике са којима сам остварио однос, а које још нисам физички срео, лично, да се упознамо, али смо остварили однос преко других људи и имамо неку комуникацију, а Бог ће дати да се сретнемо. Онда сам ја објашњавао том човјеку који је, преко тог кога ја још нисам срео а с ким сам изградио однос, кад сам га видио лично и тај се човјек крстио, кад је рекао: Како то ми изграђујемо однос с Богом Којег не видимо, а ја му кажем: Ти си дошао преко човјека кога ја нисам срео, а с њим сам остварио однос. То је слика односа који ми имамо с Богом“.

„Ја имам с њим комуникацију, ми се чујемо и на неки начин размјењујемо информације, осјећања, жеље. Имамо живи однос, познајем га кроз тај однос који имамо, а онда тако остварујемо однос и са невидљивим Богом, преко њега који је дошао, тог човјека који је видљив. 


Извор: Епархија будимљанско-никшићка