Type Here to Get Search Results !

Реики - вештина исцељујућих руку или нова религија

 

Људи који се баве пропагандом Реики, уверавају да: Реики није религија, већ свега једна од нетрадиционалних метода лечења. Али само одређење „нетрадиционално лечење“указује на то да са званичном медицином Реики нема никакве везе, а општење са следбеницима Реики, као и проучавање литературе која рекламира Реики потврђују овај закључак.


Ако Реики није медицина и није религија, како се она може квалификовати? Можда је то наука? Али анализа литературе која пропагира Реики показује да Реики са науком такође нема никакве везе.

„По себи се разуме да то није научно, већ интуитивно објашњење енергетских процеса, а право разумевање Реики могуће је само кроз интуицију.“

„Иако то није сасвим научно, уопште није обавезно знати све детаље.“

„Захваљујући теоријама суштина Реики се ипак не може разоткрити. Пут њеног разумевања не пролази кроз разум.“

Као што се види из ових цитата, Реики се не може објаснити рационално, пут њеног разумевања не пролази кроз разум и науку већ кроз „интуицију“ Али при томе ауторитаквих књига на све могуће начине покушавају да се удаље од разумевања Реики као религије: „Често се износи бојазан како је Реики наводно врста религије, па чак и секта, или се барем у основи њеног учења налази одређена религија или поглед на свет. Овде нема клањања пред гуруима, нема наређења, не постаје се обавезно члан неке организације, ни од кога се не захтева да промени своју веру и пређе у другу – семинар из Реики просто даје могућност учеснику да прима и преноси уноверзалну животну енергију“.

По мишљењу тих аутора , ако не постоји клањање пред гуруом и нема наређења, Реики није религија. Али узајамна сарадња са Богом зар није религиозни чин? Ја мислим да је одговор очигледан. Шта је то у Реики што постаје Бог за многе реикисте? САма Реики, у то се можемо уверитиизучавајући њихову литературу: „ Васиона је засићена животном енергијом, силом Реики. Ма како је ми називали – „Бог“, „Надразум“, „Ки“ или „Светски дух“, ради се о целовитости свести човека, природе и – што је врло важно- здравља“. Дакле, у овом цитату говори се о томе да је Реики „божанство“, при томе је у датом излагању само учење о Реики прожето духом пантеизма (Пантеизам је поглед на свет у којем се све постојећепоистовећује с Богом и ништа се не може разликовати од Бога. У пантеизму се Бог обезличава, Он не поседује разум, вољу и у савременој окултној литератури је најчешће употребљаван назив апослута – „енергија“, „космички магнет“, „сила“ и томе слично.Карактеристично је да се у приручницима о Реики највише употребљава реч „енергија“.), и зато они који посматрају Реики из тих позиција прихватају је као религију, ма колико покушавали реикисти да докажу супротно(Погледајмо такође:“Полазећи од тога, неопходно је још једном подвући: када говоримо о енергији, не треба све наше речи о њој разумевати буквално. Можда ће вам успети да исмислите боља одређења: љубав, Бог, надразум“. „Универзалну животну енергијуназивају различито: у Кини – чи, у Индији – прана, у хришћанству – свети дух“. „Реики је јапанска реч, у преводу она значи: Реи је Свети Дух, Бог. Ки је животна енергија, енергија Апсолута. Реики је универзална животна енергија“ Такође јој се приписује једно од божанских својстава – свемоћ: „Од сада вам је позанато да Реики може све“. „Сила Реики исцељује безусловно“).

Штавише, у многим издањима и методским приручницима из Реики, можемо видети да Реики треба захваљивати, осећати страхопоштовање према њој и обраћати јој се, а такођеје неопходно читање мантри, медитација , коришћење симбола ради откривања посебних извора енергиј, то јест, њој се исказује право правцато религиозно поштовање: „Зато после сваког исцељења уз помооћ Реики морамо да јој захвалимо и изговарамо тихе речи захвалности универзалној животној енергији“. Савршено је очигледно да су поменути поступци  чин религиозног поштовања, што доказује, с једне стране, ненаучни карактер Реики, (замислите само физичара који осећа побожно страхопоштовање пред силом гравитације, или хирурга који после сваке операције захваљује скалпелу), а са друге стране, то да РЕики није ни философија, јер философија проучава само теоријску страну овог или оног предмета, али се не бави практичном страном питања, те се у датом случају испоставља да је Реики чисто религиозан чин (Погледајмо такође: „На крају сваке сеансе треба изравнати ауру и захвалити Реики“. „После завршетка сеансе не заборавите да прекрстите руке заједно (сви прсти треба да буду скупљени) на грудима, да сагнете главу и захвалите Реики за рад, учешће и помоћ“. „Скромност и страхопоштовање пред даром силе Реики – то је најбољи услов да вам пут Реики- Реики-до – да срећу, осећај пуноће живота и уживање“. „На почетку сеансе оператор треба да склопи руке заједно, да не помера прсте (палац је такође заједно) да их стави на груди и замоли Реики да дође к њему и лечи пацијента:'обраћам се Реики(Богу , Највишем Бићу, Апсолуту). Молим да дође код мене и да лечи пацијента преко мојих руку.'“).

Пут према Реики такође пролази кроз веровање у ту енергију: „У овој књизи пре свега хоћемо да вам испричамо о чудесној сили Реики, и истовремено покажемо пут којим се може самостално доћи до ње, поверовавши вишој сили“.

Њој је такође неопходно посветити се: „Ученик Реики може постати свако ко жели да себе посвети Реики, за кога ће Реики бити део постојања“.

Пошто се религиозни однос према Реики среће код већине оних који је практикују, може се закључити да је Реики религија у којој се поклоњење врши самој енергији Реики која се ставља на место Бога.На крају, можемо навести одређење речи религија да бисмо се уверили да је Реики само једна од нових окултних религиозних организација: „Религија може бити одређена као организовано поклоњење вишим силама... Религија не само да представља веру у постојање виших сила, него успоставља посебне односе с тим силама.“ Друго одређење религије гласи: Религија је узајамни однос између Бога и човека“. У Великом енциклопедијском речнику религија се одређује као: „поглед на свет и доживљај света, као и одговарајуће понашање и специфичне радње (култ), засноване на вери у Бога или богове, у натприродно“.

Сумирајући све што је речено можемо констатовати да је Реики једна од нових религиозних организација шаманистичког карактера, где је сама Реики бог или виша сила. Њој се указује религиозно поштовање путем захваљивања, медитација и иницијација.

Хришћанство осуђује сваку врсту магијске праксе („Када уђеш у земљу коју ти даје Господ Бог твој, не учи се чинити гадости које чинише они народи. Нека се не нађе у тебе који би водио сина свога или кћер своју кроз огањ, ни врачар, ни који гата по звездама, ни који гата по птицама, ни урочник, ни бајач, ни који се договара са злим духовима, ни опсенар, ни који пита мртве. Јер је гадан пред Господом ко год тако чини и због таквих гадости тера те народе Господ Бог твој испред тебе.“ (Пон. зак. 18,9-12)), каква јесте Реики и зато сваки човек који је прошао кроз посвећење у један од степена Реики самим тим отпада од Цркве Христове. Јер десето апостолско правило гласи: „Ако се ко са одлученим од црквеног општења помоли, макар то било у дому, такав да буде одлучен“.


Из књиге: 

ИЗБАВИ НАС ОД ЛУКАВОГА 

- Православље и магија, астрологија, јога ...


Извор: СПЦ Котор

Рубрика