Type Here to Get Search Results !

Филм „Божји човекˮ приказан у Новом Саду


У понедељак, 25. октобра 2021. године, у дворани биоскопа Arena Cineplex у Новом Саду, приказан је филм „Божји човекˮ. Приказивању филма су присуствовали Преосвећена господа епископи бачки Иринеј, осечкопољски и барањски Херувим и мохачки Дамаскин, свештенство и монаштво Епархије бачке и многобројни народ.


Филм „Божји човекˮ, посвећен животу светог Нектарија Егинског, премијерно је приказан 14. октобра 2021. године, у Комбанк дворани у Београду. Премијери су присуствовали  Његова Светост Патријарх српски г. Порфирије, Преосвећена господа епископи ваљевски Исихије и топлички Јеротеј, свештенство, као и многобројни народ.

После премијерног приказивања у Београду, присутнима се обратила редитељка филма Јелена Поповић, која је заблагодарила Његовој Светости и свима који су присуствовали премијери. „Желим да кажем да је мој животни пут био на неки начин специфичан. Ја сам рођена у Београду и одрасла сам у Београду. Живела сам у Америци двадесет година, осамнаест година у Лос Анђелесу. Дошла сам у Србију са породицом 2015. године због неких породичних ствари. Дошла сам са осмехом на лицу, са олакшањем у грудима, у нади да ми се душа одмори од „града анђелâˮ. Нажалост, није било тако. Једна велика мука ме је снашла и отерала да се дотетурам до Грчке у јуну 2016. године. У тој, за мене пакленој агонији, као и много пута пре тога, ја сам се окренула мом једином и најбољем пријатељу – Господу Исусу Христу. И окренула сам се само да ми помогне да останем достојанствена, да се бол мој не покаже на мом лицу, да моји такозвани ближњи не виде да ми је тешко, да сачувам мир у души, веру непостидну, љубав нелицемерну. Ми сви знамо да Запад може да оштети оно што је најважније у човеку, а то је његова душа. Моја вера у Бога и Христова Црква су сачували мој идентитет и моју душу. Ја сам захвална Господу за то, јер јако добро знам да је вера у Њега поклон од Њега. У Грчкој, у тој муци и мом кошмару, заиста се чудновато отворио пут да ја започнем снимање филма о светом Нектарију Егинском. Филм чија је тематика заиста угравирана у мом срцу и мојој души. Ја сам имала срећу да радим са јако талентованим људима, талентованим глумцима; са директором фотографије који је мене веома добро разумео и оно што сам намеравала да изнесем са овом причом; и са свим другим, добрим, дивним људима који су из срца приступили овом пројекту и који су имали поверења у мене. Ја сам им бескрајно захвална. Желим посебно да се захвалим старцу Ефрему, игуману манастира Ватопеда са Свете Горе, који не само да је веровао у овај пројекат већ се борио и жртвовао за њега, да нађе средства да се овај филм направи. Без њега и монахâ из Ватопеда са Свете Горе овај филм не би био могућ. „Божји човекˮ је имао доста препрекâ баш зато што је филм о истинској вери. Али баш та чиста, истинска вера нашег драгог светог Нектарија Егинског нам је итекако потребна, поготову данас, у ова времена лудила, страха, патње, бола. И само са таквом вером човек може да се суочи са страшним мукама и болом који живот свима доноси. Само са таквом вером, упркос свему, човек може да одабере пут праштања и љубави и да сачува оно што је најважније, а то је – своју душуˮ, поручила је редитељка Јелена Поповић.

Филм „Божји човекˮ је посвећен стогодишњици од упокојења светог Нектарија, а у његовој продукцији су учествовали и манастир Ватопед са Свете Горе Атонске, Грчки институт „Светог Максимаˮ, као и Митрополија Месогејe и Лавреотике. У овом уметничком остварењу играју многи међународно признати уметници, попут руског глумца Александра Петрова, грчког Ариса Серваталиса и америчког Мики Рурка.


Извор: Инфо-служба Епархије бачке