Type Here to Get Search Results !

Митрополит Калист на Факултету за постдипломске и докторске студије у Москви


Августа 27, 2016, у свечаној сали Факултета за постдипломске и докторске студије светих Кирила и Методија дошло је до сусрета с Високопреосвећеним Митрополитом диоклијским Калистом, јерархом Васељенске Патријаршије.


Митрополит Калист (Вер) је професор богословља на Оксфордском универзитету, сапредседседавајући Комисије за вођење православно-англиканског дијалога, начелник Савета директора Института православних хришћанских студија у Кемриџу, почасни доктор Богословског факултета у Београду као и овог Факултета у Москви.
Владика Калист је одговарао на многа питања слушалаца. Посебно, казивао је о своме путу ка Богу, и шта је њега рођеног у протестантској заједници привукло у Православље. „Био сам одгајен као англиканац, а упознао сам Православље кад сам имао 17 година. Благодарећи божанском промислу, нашао сам се код православне саборне цркве у Лондону. Ушао сма у храм и присуствовао вечерњем богослужењу.“ По речима Митрополита, он је осетио да верници који  моле у цркви, учествују у много већем чину него што се на први поглед чинило. „Схватио сам да је у суштини црква била испуњена невидљивим молитељима, осетио сам да овде присуствују анђели, светитељи и, разуме се, сам Христос. Имао сам осећај да је то небеска Црква на земљи. Схватио сам да кад се вратим кући, управо овде треба да будем,“ казао је Владика.
Током  разговора, вођеном у пријатељској атмосфери, разматране су и теме богословског и философског карактера, а појединачно о богонадахнутости Светога Писма, о преводима богослужбених текстова, о дискусији проводом схватања начела „сагласје Отаца“ (Consensus patrum) у Православној Цркви. Такође је било говора поводом  широког дијапазона питања у вези са животом хришћанина у савременом свету.
Митрополит Калист је исцрпно одговарао на путања слушалаца дајући на свако од њих дубок, темељит одговор.