Type Here to Get Search Results !

Игуману Лавре одређен кућни притвор од два месеца због критике Цариграда и расколника, наводно подржавајући рат


Његово Високопреосвештенство митрополит вишгородски Павле, игуман прогоњене Кијевопечерске лавре, осуђен је 2. априла 2023. на 60 дана кућног притвора са наногицом, у једном селу код Кијева због иступа против Цариградске патријаршије и расколничке „Православне цркве Украјине“.

Суд му је изричито ускратио право да присуствује богослужењима у Лаври, преноси украјински лист Страна, али му је дозвољено да сними поруку помесним православним црквама и новинарима:

„Ваша Светости, православне помесне Цркве, Ваша Блаженства, наш Саборе, архијереји, ово је што чине код нас са непристојним људима. Па нека им је Бог у помоћи. Благословио сам све председнике после избора, молио се, а данас ми је указана тако велика част…

Веома, веома сам захвалан свима. Нећу да плачем, већ сам све исплакао. Молим се Богу да им Господ пошаље разум... Хвала. Бог вас благословио. Волим вас. Чешће причајте о Лаври, чешће приказујте пећине, не политички, да би људи знали да је наша земља богата даровима благодати Духа Светога. Овде живе свети људи, нас православних има много, не само у Украјини, него и по целом свету. Захвалан сам вам, драги новинари, на свему.“

Његова изјава на суду личи на ону коју је дао у цркви када је полиција дошла да га ухапси. Митрополит Павле је рекао људима да жели да страда за Христа и замолио је да не спречавају полицију да га ухапсе. „Ови полицајци ће ме пратити као анђели“, рекао је.

Драма је почела и брзо се одвијала у суботу 1.4.2023. када су представници Службе безбедности обавестили митрополита Павла да се против њега води истрага због изазивања верског непријатељства услед критика Цариградске патријаршије и расколничке ПЦУ и оправдавања оружане агресије Русије, показујући на тај начин да држава једноставно игнорише многе изјаве руководства УПЦ по том питању. Његово Преосвештенство је одговорио: „Осудио сам, осуђујем и осудићу све покушаје против наше државе, а оно што су урадили Русија и Путин ни на који начин није оправдано. Рекао сам вам, и увек сам стајао, стојим и стајаћу у одбрани своје отаџбине.”

Суд у Кијеву је већ истог дана почео да саслушава Митрополитов случај, не дајући његовим адвокатима времена да се припреме. Суд је одбио захтев да се суђење одложи за понедељак.

Митрополиту Павлу је позлило током суђења због високог крвног притиска. Судија је због тога одложио предмет за понедељак. Митрополит је одведен у болницу. Међутим, власти су касније одлучиле да наставе случај исте ноћи, а Митрополит је био приморан да напусти болницу и врати се у суд.

Суд је одлучио да се игуман Лавре стави у кућни притвор на два месеца и наложио му да носи електронску наногицу.


За наш портал превод са енглеског приредила:

проф. Сања Симић де Граф, 

сарадник информативно-катихетског портала "Ризница"


Извор: Оrthochristian.com