Type Here to Get Search Results !

Двосмерност богопознања

 

Какав је смисао одломка: „будући познати од Бога“ (Гал 4, 9)?


Док ми тражимо Бога, Он уствари јури за нама; док ми обећавамо да ћемо Га заволети ’из свег срца својега и из све душе своје‘ (5Мојс 6, 5), Он нас већ воли. И док ми тражимо да видимо Бога, у ствари Он нас посматра. Он нас престиже у свему, и дела уместо нас, чак се и моли за нас, уместо нас. Када те загрлим и када те поштујем, рећи ћеш да сам добар, да те волим; познао си да сам љубав. Али да ли си ме ти упознао или сам пак ја тај који те познаје и који је дошао и загрлио те и открио ти своју љубав? Ја сам начинио овај покрет, стога сам те предухитрио и упознао те. Тако и нас Бог престиже, и ми познајемо Њега Који се Својом љубављу везао за нас. То што нас је Бог познао, значи да нас је обухватио Својим загрљајем, и ми тако постајемо зналци Његове љубави.


Архимандрит Емилијан Симонопетритски,

Трезвеноумни живот и правила подвижничког живота, стр. 137

Рубрика