Type Here to Get Search Results !

Православне јурисдикције у Естонији протестију против закона о геј браку


Влада Естоније је 15. маја 2023. одобрила нацрт закона о изменама и допунама Породичног закона и других сродних закона поднетог Парламенту на расправу. Према законском предлогу, законом више неће бити прописано да је брак веза између мушкарца и жене. Планирано је да измене и допуне ступе на снагу 1. јануара 2024. године.


И Естонска православна црква Московске патријаршије и Естонска апостолска православна црква Цариградске патријаршије издале су саопштења у одбрану традиционалног брака.

„Црква је увек настојала да заштити друштво од замене духовних и моралних вредности. Данас је претња такве замене све већа — „грех Содома“ желе да назову „породицом““, почиње саопштење Естонске православне цркве, које је потписао Његово Високопреосвештенство митрополит талински Евгеније.

Јавном свешћу и заповестима о љубави данас се вешто манипулише, пише Евгеније, а они који тврде да се залажу за „слободу и љубав“, заправо је уништавају.

„Грешили су наши преци, али су грех називали грехом, а данашњи либерали, грешећи, покушавају да оправдају грех, као да је то легитимна ствар“, узвикнуо је праведни свети Јован Кронштатски (+ 1908)“, присећа се митрополит Евгеније. „Овај праведник је сматрао да је морал који се брзо срозава, страшни предзнак државних преврата. Тврдио је да ако власти погрешно схвате слободу, онда људима неће бити дато јасно разумевање ове слободе.”

Његово Високопреосвештенство цитира Светог Јована Златоуста и Светог Пајсија Атонског који говоре о томе да када се породица распадне, распада се и сав свет.

Нема сумње да се свет мења,  пише митрополит Евгеније, „али промене не би требало да буду неприродне“.

Он закључује:

Кад је у питању човек, увек је потребно испунити заповест о љубави према ближњем. Стога, верници не смеју да мрзе људе који су „слаби духом“, али не смеју да прихвате содомски грех  као норму.

У својој изјави митрополит талински Стефан из Цариградске патријаршије почиње наглашавањем да је „преиспитивање брака опасан експеримент“ и да је израз „брачна равноправност“ који се често користи у јавности, неуспешан и заварава. – „На крају крајева, равноправност у браку важи и данас, што омогућава свакоме ко нема посебних препрека може ступити у брак на начин на који се то схватало од почетка света и века.”

Иако држава гледа на брак као на правну ствар, „нема начина да се заобиђе његова природа и схватање у главама људи“, истиче митрополит Стефан.

За Православну цркву трајни брак између једног мушкарца и једне жене јесте „темељ читавог друштва и међуљудских односа“, наставља он. Промена тога променила би људско биће у целини.

Свако заслужује поштовање, али то не значи одобравање свега што он ради или његовог начина живота – „Потребна нам је граница између безбедног и опасног, разумног и неразумног, и мислимо да је брак једна таква установа коју не треба мењати према свакој новој теорији или моди.”

Уместо да мења смисао брака, потребан је закон о заједничком животу „да би се решили проблеми истополних парова“, наставља митрополит Стефан. Али нема практичне потребе за родно неутралним браком, додаје он, што је за многе увредљиво.

И искуство других земаља показује да је легализација геј бракова клизав терен за ствари какве су промене пола за све млађе и млађе људе, једностраног сексуалног васпитања деце, ућуткивања критичара и тако даље.

У последње време чини се да су „самопроглашене прогресивне, марксистички укорењене идеологије, које постављају социјалну правду као заставу, отеле наш јавни простор и умове политичара“, пише јерарх. Ово је секуларни екстремизам и фанатизам.

У закључку митрополит Стефан пише: „Позивамо све стране на значајну друштвену дискусију како бисмо заједнички разумели природу и важност установе брака у будућности нашег народа“.


За наш портал превод са енглеског приредила:

проф. Сања Симић де Граф, 

сарадник информативно-катихетског портала "Ризница"


Извор: Оrthochristian.com