Type Here to Get Search Results !

15 година од упокојења патријарха московског и целе русије Алексија II


Дана, 5. децембра 2023. године, навршило се петнаест година од упокојења патријарха московског и целе русије Алексија II. 


Па­три­јарх је ро­ђен као Алек­си­је Ми­хај­ло­вич Ри­ди­гер у Та­ли­ну у Есто­ни­ји, 23. фе­бру­а­ра 1929. го­ди­не у по­ро­ди­ци ру­ских еми­гра­на­та, а по­то­мак је пле­мић­ке по­ро­ди­це бал­тич­ких Не­ма­ца, ко­ја је у 18. ве­ку при­ми­ла пра­во­сла­вље. За­вр­шио је бо­го­слов­ску се­ми­на­ри­ју и бо­го­слов­ску ака­де­ми­ју у Санкт Пе­терс­бур­гу. Ми­тро­по­лит Гри­го­ри­је (Чу­ков) га је ру­ко­по­ло­жио у чин ђа­ко­на, а за­тим и у чин све­ште­ни­ка 1950. го­ди­не. За­мо­на­шен је 3. мар­та 1961, у Све­то­тро­јич­ној ла­ври Све­тог Сер­ги­ја, исте го­ди­не иза­бран је за Епи­ско­па та­лин­ског и це­ле Есто­ни­је. Ми­тро­по­лит нов­го­род­ски и ле­њин­град­ски по­ста­је 1986. го­ди­не. Па­три­јарх Алек­си­је II уве­ден је у трон мо­сков­ских па­три­ја­ра­ха 1990. го­ди­не, по­сле смр­ти Па­три­јар­ха Пи­ме­на.

Патријарх Алексије Други био је одани брат СПЦ и велики пријатељ српског народа. Руски првојерарх је последњи пут у Београду боравио 20. априла 1999. године у току НАТО бомбардовања, када је заједно са Патријархом Павлом у Храму Светог Саве предводио молитву за мир. Руска црква је осудила једнострано признање Косова и Метохије, а сам патријарх је стално истицао да је ова покрајина у саставу Србије. Патријарх Алексије снажно се залагао за заштиту православних светиња и српског народа на КиМ, осућивао је деловање расколника у Црној Гори и поделу у Македонији. Делегација СПЦ, у саставу Митрополит Амфилохије, Епископ бачки Иринеј и викарни Епископ моравички Антоније, последњи пут се срела са руским Патријархом у Москви 25. септембра 2008. године и том приликом му даривала икону Пресвете Богородице Млекопитатељнице, осликану у Хиландару.

Ње­го­ва Све­тост Па­три­јарх мо­сков­ски и це­ле Ру­си­је Алек­си­је II упо­ко­јио се у Го­спо­ду 5. де­цем­бра 2008. го­ди­не у ју­тар­њим са­ти­ма у Па­три­ја­ра­шкој ре­зи­ден­ци­ји у Пе­ре­дел­ки­ну, код Мо­скве.


Приредила редакција портала "Ризница"