Преподобни Јован Дамаскин: Зашто се јединородни Син Божији назива прворођеним
Прворођени је онај који је први рођен, било да је јединородни, било да је рођен пре остале браће. Ако би се, дакле, Син Божији називао првородним а не би се називао и јединородним, подразумевали бисмо тиме да је Он прворођени од свих створења, јер је и сам тобоже створење. Међутим, будући да се назива и првородним и јединородним, треба и једно и друго да држимо говорећи о Њему. Велимо, дакле, за Њега да је Прворођени пре сваке твари јер и Он је произашао од Бога и твар је створена од Бога. Међутим, пошто је Он сам безвремено рођен из суштине Бога и Оца, с правом ће се назвати јединородним прворођеним Сином, а не првоствореним; јер творевина није произашла из суштине Очеве, него је Његовом вољом преведена из небића у биће. Прворођени међу многом браћом јер будући да је био јединородни и од матере, пошто је, слично нама, приопштио себе крви и телу, те постао човек, постали смо и ми кроз Њега синови Божији, бивајући усиновљени кроз крштење. Он сам који је природом Син Божији постао је прворођени међу нама, који смо усиновљењем и благодаћу постали синови Божији и назвали се браћом Његовом. Отуда је говорио: Узлазим Оцу мојему и Оцу вашему.Није рекао: Оцу нашему,већ Оцу мојему,то јест Оцу по природи, а Оцу вашему,по благодати, те Богу мојему и Богу вашему. И није рекао Богу нашему,већ Богу мојему – ако тананим премишљањем раздвојиш оно што је видиво од онога што се умом поима – и Богу вашемукао Саздатељу и Господу.