Type Here to Get Search Results !

Епископ Доситеј: Сви смо ми позвани да будемо свети

 

У храму посвећеном светом Анатасију Великом у насељу Плави Хоризонти је 31. марта 2024. Свету Литургију служио Његово Преосвештенство Епископ липљански г. Доситеј, викар Његове Светости. 


Звучни запис беседе


 Након прочитаног Јеванђења, Епископ је у својој беседи истакао да ,,своју душу треба да очистимо покајањем да бисмо постали способни за сагледавање Божанских ствари. Ако човек, кроз подвиг покајања не очисти себе од последица греха и упусти се да тумачи најдубље Божанске ствари онда је у опасности да га ђаво заведе. Дакле, на првом нивоу духовног узрастања налази се очишћење."

Владика је посебно нагласио да ,,по благовољењу Божијем, када Бог види да је човек постао способан за то, Он га у пуноћи озарује просвећујућим енергијама. Он нас озарује и раније, али не тако као људе који су достигли просвећење. Једноставно, они гледају ствари које нису од чулног искуства, ствари које Бог открива онима који су достојни и то је стање просвећења. Има још једно, веће стање, а то је стање обожења, када делују обожујуће енергије. Те људе који су достигли то стање ми зовемо светима. Они су у пуноћи испунили Јеванђеље Христово. Сви смо ми позвани да будемо свети и то је свима нама, Хришћанима, циљ јер се сећамо да је Господ рекао: Будите свети јер сам ја свет!"


Извор: Радио Слово љубве