Type Here to Get Search Results !

Православље у Вијетнаму - дивни наум Божји

Вијетнам, са својом бурном историјом и економским проблемима, постепено је сведок дубоке духовне ренесансе која доводи у питање традиционалне погледе на свет земље.  Иако су у њему бројно највећи будизам и римокатолицизам, почело је тихо да се шири православно хришћанство, које би могло постати озбиљна алтернатива постојећим верским системима у земљи.


Основане углавном залагањима Руске православне цркве, православне заједнице у Вијетнаму су се највише развијале од раних 2000-их у великим градовима као што су Вунг Тау, Хо Ши Мин, На Транг и Ханој. Иако Православље није званична религија у Вијетнаму, ове парохије напредују захваљујући залагањима обичних људи и личним трагањима, а не агресивној евангелизацији или прозелитизирању.

„Православље сам изабрао на основу свог религијског искуства“, рекао је православни Вијетнамац, који је на крштењу добио име Атанасије. – Рођен сам као католик, студирао сам римокатоличко богословље и богослужење. Током студија пронашао сам неке проблеме у богословљу Католичке цркве који су настајали кроз њену историју. Тада сам се заинтересовао за лутеранско учење, али ме ни оно није у потпуности задовољило. Најзад сам открио Православље, а његово богословље је дубоко дирнуло моју душу. Из искуства сам научио шта је Православље и заувек га заволео.“

„Бог је освојио срца вијетнамског народа. Православље се овде појавило у право време, не принудом или „духовним тероризмом“, већ љубављу! Понекад своју веру  и не називамо „православном“ – имамо свој израз „Đạo Thương“, што значи „Пут позмања љубави“, рекао је Сава, председник  православног омладинског покрета у Вијетнаму.

„Одабрала сам Православље можда првенствено због његове „необичности и лепоте“, рекла је Џиа (Иа) Хоа, млада верница из провинције Лонган. – Одувек сам имала посебну страст према проучавању религија, тако да ме је Православље од самог почетка стварно фасцинирало. Осим тога, било је много проблема у мом животу  за које су били потребни чврста вера, и можда ми ништа не би одговарало боље од Православља. Постепено сам схватила главне вредности и основе православног хришћанства, његову светост и лепоту древне вере.“

Православље у Вијетнаму није само религијска алтернатива, већ пут са посебним нагласком на љубави и духовном узрастању који дубоко одјекује у друштву које доживљава брзе економске и друштвене промене.

Димитрије, млади православни верник, тренутно ради на  православним музичким пројектима на вијетнамском језику. О свом путу ка Православљу говори с дубоким уверењем у исправност избора који је направио:

„Главни разлог који ме је побудио да прихватим Православље укорењен је у мом уверењу да оно представља Истинску Цркву,  да чува предања која је установио Сам  Господ Христос. У Православној цркви доживљавам дубоко осећање Божанске љубави, како од самог Бога, тако и од својих једноверних браће и сестара, што ствара изузетно топло и гостољубиво окружење. Поред тога, велику улогу у мојој одлуци одиграла је моја велика наклоност према православној уметности и музици; њихова естетика и духовна дубина  побудили су  у мени дубок осећај припадности и ентузијазма. Осим тога, постао сам свестан сопствених недостатака и осетио да се све више удаљавам од праведности. Потпуно се предавши Богу, почео сам да тражим Његово вођење у свему како би ми помогло да се вратим на прави пут и да Му се још више приближим.”

У великим градовима као што је Хо Ши Мин, православна заједница не само да је бројчано порасла, већ је постала и живописан културни и духовни центар за вијетнамске вернике. Редовна богослужења, образовни програми и друштвена догађања имају на уму разнолику групу трагалаца, подстичу ширу дискусију о духовности и културном идентитету у савременом Вијетнаму.

Упркос садашњим проблемима (међу којима је и правно признавање православних заједница као религијских организација и културна асимилација), присуство Руске православне цркве у Вијетнаму наглашава жељу вијетнамске омладине уопште за духовном истином и самопоуздањем. Како овај покрет наставља да расте, он обећава да ће преобразити верски пејзаж Вијетнама, нудећи смислену алтернативу традиционалним религијским обичајима и негујући дубље разумевање духовног идентитета у нашем све глобализованијем свету.

Православље у Вијетнаму је сведок непрестаног трагања за духовном истином и преображавајућом силом вере, као што је речено у књизи пророка Исаије: „Али они који се уздају у Господа обнављају снагу своју: подижу се на крила као орлови, трче и не сустају, ходе и не умарају се“ (Ис. 40,31).


Симеон (Тран Ле Тхан Три)


За наш портал превод са руског приредио

протођакон Радомир Ракић, 

сарадник информативно-катихетског портала "Ризница"


Извор: Рravoslavie.ru

Рубрика