Type Here to Get Search Results !

Митрополиту волоколамском Илариону уручена Државна награда Руске Федерације

У дворани Светог Георгија у Великој сали Кремља на Дан Русије, 12. јуна 2021. године, одржана је свечана церемонија доделе златних медаља „Херој рада Руске Федерације“ и Државних награда у области науке и технологије, књижевности и уметности, за изузетна достигнућа у људским правима и хуманитарном раду за 2020. годину.


Добитник Државне награде Руске Федерације за књижевност и уметност је митрополит волоколамски Иларион, председавајући Одељења за спољне црквене послове Московске Патријаршије, ректор Општецрквених постдипломских и докторских студија „Свети Ћирило и Методије“. У указу који је 9. јуна потписао председник Руске Федерације наводи се да је награда додељена „за допринос развоју националне културе и просветитељску делатност“.

Председник В. В. Путин у обраћању присутнима је честитао Дан Русије свим грађанима земље. „Овим празником се не обележава само савремени развој Отаџбине, већ и читав њен вековни, непрекидни пут, слава њене историје, постигнућа, победа и достигнућа“, нагласио је шеф државе. „Ово најбогатије наслеђе стварале су многе генерације наших предака. Њихови радни и војни подвизи, бескрајна приврженост Отаџбини, изазивају поштовање и понос, жељу да будемо достојни њихових херојских судбина, да у нашим животима чувамо и утврђујемо завештане вредности које и данас имају огроман значај за читаве наше будуће кораке. То видимо у достигнућима савремених научника, уметника, активних учесника јавног живота, професионалаца највишег нивоа које обједињује искрена љубав према свом послу и жеља да буду корисни Отаџбини. Највиша одликовања и награде Русије служе као признање за њихове заслуге пред државом и народом, а данас ће бити уручене најбољима међу најбољима“.

Према мишљењу председника Русије, свако од њих „у свом стваралачком раду даје важан допринос духовном развоју руске нације, јачајући моралне темеље и друштвену хармонију“.

Говорећи о заслугама награђених, В. В. Путин је нарочито истакао да митрополит волоколамски Иларион „наставља традицију руског просвећивања спајајући служење Цркви и светлу уметничку делатност - његова књижевна, музичка, кинематографска дела постају догађај у културном животу земље, а образовни програми на руској телевизији имају вишемилионску публику, и то широм света“.

У говору након свечаног уручења награда добитницима Државне награде владика Иларион је рекао:

„Поштовани Владимире Владимировичу, драги пријатељи!

Овог свечаног дана срце је преплављено захвалношћу. Пре свега, захвалан сам Богу што живим у овом времену и овој земљи, што ме је, када сам имао петнаест година, Он позвао да служим Цркви и већ четрдесет година то чиним. Црква је мој свакодневни и главни извор инспирације.

Захвалио бих се својој мајци што ме је одгајала у православној вери, што ми је отворила велики свет руске културе, што и даље брине о мени и моли се за мене. Драга мама, хвала ти на свему.

Желео бих да се захвалим Његовој Светости Патријарху Кирилу. Ваша Светости, пре више од четврт века, позвали сте ме у свој тим. Срећан сам што сам Ваш помоћник. Срећан сам што Вам могу помагати да изградите Цркву и заштитите њене свете границе.

Захвалио бих се свим својим бројним пријатељима, сарадницима, колегама, свима са којима заједно корачам кроз живот.

Поштовани Владимире Владимировичу, искрено желим да се захвалим Вама и целокупном државном врху Руске Федерације на јединственим условима за просветитељску делатност које Црква данас поседује.

Дошао сам у Цркву у годинама када су је празни зидови одвајали од друштва, културног света, школе. Постепено се ти зидови руше. Недавно смо уз Вашу помоћ срушили још један зид између традиционалних конфесија и универзитета – одбранили смо право да предајемо теологију на световним универзитетима.

Захваљујем се на високој оцени мог рада. Уверавам Вас да ћу и даље улагати све снаге у служење Цркви и Отаџбини“.


Извор: Сектор за информисање ОСЦП-а