Type Here to Get Search Results !

Оскрнављен храм Свете Петке у Сутомору


Непознати починиоци обили су цркву Свете Петке у Сутомору, казао је Радију ,,Светигора“ парох сутоморски свештеник Марјан Петковски.


Отац Марјан каже да је синоћ служио Вечерњу службу у овој светињи и да је у вријеме његовог одласка све било у реду. Међутим, 13. марта око 16 часова примио је позив да је црква обијена.

,,Одмах сам дошао у цркву и на први поглед ми се учинило да ништа није оштећено. Међутим, кад сам боље погледао примијетио сам да је оштећена брава и катанац. Ушао сам у цркву и тамо затекао преврнут ормар у којем су стајале свијеће, књиге, круне, посуда за освећену воду и друге помоћне ствари за богослужење. Двери су биле отворене, из дарохранилице је био извађен Агнец који сам нашао на Јеванђељу, док су честице за болне биле бачене на под али се, срећом, кутија у којој су стајале није отворила. Јеванђеље је било отворено и поцијепано на једном мјесту. Извршена је велика преметачина у олтару“- каже отац Марјан

Иначе, црква Свете Петке, задужбина краља Милутина, саграђена је око 1280. године. Током аустроугарске окупације, према доступним подацима, на цркву је придодат католички олтар, када је први пут у посјед једне половине ове светиње уведена и Которска бискупија. Црква се од тада сматра двоолтарском, по чему је уз оближњу цркву Свете Текле (Ћекле) практично јединствена у хришћанству.

Католички олтар у овом вандалском нападу није оштећен.

Ово није први пут да ова немањићка светиња буде на мети вандала, а очигледно је да је једини циљ био да се црква оскрнави, будући да ње из ништа није однешено.


Извор: Митрополија црногорско-приморска