Type Here to Get Search Results !

„Све оптужбе су чисте лажи“ — Игуман Кијевопечерске лавре обратио се братији из притвора


Прогоњени игуман Успенске Кијевопечерске лавре објавио је обраћање манастирском братству из притвора у којем га држе државни органи.


Као старешина чувеног манастира, Његово Високопреосвештенство митрополит вишгородски и чернобилски Павле мета је државних власти, које га оптужују за распиривање верске нетолеранције и подржавање рата – исте оптужбе важе за све свештенике које желе да приведу. После вишемесечног кућног притвора судија је прошле недеље наложио да се архијереј премести у истражни притвор. Такође је одредио кауцију од скоро 900.000 долара — што је, како су многи медији истакли, много више од кауције одређене за убице и трговце људима у Украјини.

Игуман се у понедељак обратио свом братству, охрабрујући их да очувају веру и да све чине са благословом:

Нека је мир на вас, вољени оци и браћо!

Пишем Вам из истражног затвора Лукјановка у Кијеву, где су 20-их и 30-их година 20. века била затворена братија наше Свете Лавре. Тражили су од мене да напустимо Лавру како бисмо вас и ваше породице убудуће предали на уцене и провере Службе безбедности Украјине, што нисам учинио.

Све оптужбе су чисте лажи. Препредени сведоци, међу којима и они из братства, не могу ме ни за шта оптужити. Адвокати су веома способни, али их нико не слуша. Сведочим о томе, јер су у мом ограђеном простору сви политички затвореници. Одлуке судија су одавно припремљене. Тужилац, истражитељ и судија су иста тројка која је својевремено судила Михаилу Семеновичу Литвињенку и другим исповедницима и мученицима вере. Чуо сам у ходнику притворског центра да сам под посебним надзором: три браве и, очигледно, различити људи имају кључеве, које контролише највиши човек у држави.

Усрдно молим ваше свете молитве. Не требају вам игумани споља, сва наша браћа су достојна – само све чините са благословом, стрпљиво и са дубоком вером, и тада Господ, Богородица и Преподобни Оци неће оставити ни вас ни мене сироте. Хтели су да ми забране не само не улазак у Свету Лавру, већ и у било коју цркву, по свему судећи, целе многострадалне Украјине. Ја сам човек Свете Цркве, верник и уз Божију помоћ све ћу издржати.

Призивам Божји благослов на све вас. После Исуса Христа, Богородице и преподобних отаца Кијевских пећина моја радост сте ви.

Нека вас све чува Бог!

Ваш бедни затвореник и ходатај,

+М. Павле

Све вас много волим и ценим. Хвала Богу на свему!


За наш портал превод са енглеског приредила:

проф. Сања Симић де Граф, 

сарадник информативно-катихетског портала "Ризница"


Извор: Orthochristian.com