Type Here to Get Search Results !

Из говора Патријарха Теофила на пријему код председника Израела Ривлина


Пред Нову годину, председник државе Израел г. Руевен Ривкин приредио је  27. децембра 2016, пријем за све великодостојнике  Цркава и верских заједница које делују у  Светој земљи. У име свих високих црквених и религијских личности г. Председника је поздравио Његово Блаженсто Патријарх јерусалимски и све Палестине Теофило III.

... Држава Израел је поносна због чињенице да је ова држава основана на демократским принципима на Блиском истоку и да гарантује потпуну слободу вероисповедања; и ми смо уверени, г. Председниче, да ћете наставити да се супротстављате било којим ограничењима вероисповедања.
Већ генерацијама у овом региону ми уживано права, привилегије и и негујемо своје традиција на основу дуговековних обичаја, санкционисаних свештеном историјом, и ми, који смо духовне вође верских заједница Свете земље, Јевреји, хришћани и муслимани, остајемо међусобно повезани и посвећени овом темељу нашег заједничког живота. Ова права, привилегије и традиције су саставни део животног ткива нашег региона, и ми Вам верујемо да ћете осигурати да се они никад не укидају или ограничавају.
Ми смо веома свесни неописивог искуства оних који пате широм света, и посебно оних који страдају у земљама око нас. Има тако пуно страдања због просте чињенице њихове верске припадности, и као они који негују моралне вредности наших религијских традиција, ми смо пуно забринути. Апелујемо на све људе добре воље да раде на окончању насиља, јер сматрамо да сви људи имају своја легитимна права на самоопредељење и слободу. Непотребно је рећи: дуго и непрекинуто присуство Јерусалимске Цркве у Светој земљи осигуравало је верски и културни квалитет који је обликовао овај духовни пејзаж. Наиме, наша аврамовска вера је све време била и јесте светионик и та светлост не сме никад бити утољена...