Свети Симеон Солунски: Латини не чине правилно што приносе бесквасне и округле хлебове јер Христос је примио тело које се састоји из стихија
Латини кажу да округао хлеб означава вечност и бесмртност Божанства. А што кажемо ми православни на то? Није реч о богословљу. Представља се тајна оваплоћења и мука и сликовито се предочавају ствари у погледу очеловечења и распећа. Облик распећа није одбачен нити остављен, него се види на печату. Зато је овде више потребно предочити оно што се односи на икономију Спаситеља, која се савршено огледа на хлебу и његовој четвороугаоности. Што се пак тиче божанства на печеном хлебу ако је округао, посред кога је крст, њиме се представља сам Спаситељ, бесмртно и вечито Слово, и Бог који је међу нама био и заиста постао тело и трпео, када је био у облику Бога и у облику човека. Међутим не треба само представљати оно што се односи на божанство него и оно што се односи на човечанство, да не би изгледало као што неки јеретици мисле, да нема човечанства него да цео Бог постаде, као и они, који сматрају да је у Христа била само једна природа. Али није тако било, и нисмо тако примили, него остаје савршен у свакој природи, и потпуно је сједињено божанство са његовим човечством. Цело човечанство обожио је и Богу сличним учинио овим највишим сједињењем. А сачувао је своје, будући савршен човек на месту, као и савршен Бог свугде и изнад света. А има тело. Ради тога је виђан после непропадљивости и васкрсења и био додирнут и улазио кроз затворена врата. Видиш ли дакле да је био бесмртан (непропадљив) и да је своје спасао, и да сам није створен и да је створен и да су две природе и ако једна ипостас. Најпосле чувај оно што је православно а не уноси погубно и што није душевно, и не обнављај оно што је Јудејско, нити уводи закон, нити слави на бесквасним хлебовима.
Свети Симеон Солунски