Свети Симеон Солунски: О антидору, и зашто је тај хлеб освећен
Антидор је освећен хлеб, принесен на жртвеник, из кога је средина извађена и освећена постала тело Христово. Зато је антидор уместо оног великог дара страшног причешћа, кога не могу сви бити учесници, и место кога се даје, а назива се прикладно „антидор“ антидорон – уместо дара, јер заступа дар благодати Божје. И ако је тај хлеб освећен, копљем прободен и узет уз свете речи, ипак није причешће тела Христова, јер оно је тајна, а ово је само подељење освећења, имајући (садржавајући) у себи божански дар од речи принашања. Најпосле архијереј пошто је означио народ и благослов од Господа измолио, отпушта га, пошто је призвао Бога нашег Христа да све верне помилује и спасе заслугама пресвете Његове Матере и свих светих, јављајући уједно и посведочавајући, да смо се спасли и да ћемо се спасти икономијом спасења и светом службом Спаситељевом, уз учешће молитава заступнице највеће тајне, Богородице, и свих светих.
На то хор певача у песми моли за краљеве и самог архијереја, не спомињући само лице, него молећи да устраје и вера краљева и православље архијереја, и да се дело службе за нас свагда слободно врши.
Најпосле опет означивши народ благосиља га трипут, затим говори архијереј „Сада отпусти“ и остало, сећајући се Симеона који Христа жељно очекиваше. Затим скида свете одежде. Када је свршио молитве благодари за све, и поклонивши се три пута жртвенику, одлази. Толико о великој и светој радњи, о којој би се ради саме ствари и ради нас много више могло говорити, али према снази нашој, што се могло прегледније изложили смо и предочили, јер о том су дивно и узвишено говорили многи божански мужеви, а ми не треба да покушавамо оно што је изнад нас. И оволико је само ради вас.
Свети Симеон Солунски