Type Here to Get Search Results !

Епископ Јован: Ко иде за Христом, неће никада бити у тами

Његово Преосвештенство Епископ шумадијски г. Јован служио је свету Литургију у храму Светог Јоаникија Девичког у Крагујевцу на празник Светог исповедника Харитона 11. октобра септембра 2023. лета Господњег.


Звучни запис беседе


- Бог рече да из таме засија светлост. Шта је светлост, браћо и сестре? То је сам Господ наш Исус Христос. Он је једини могао рећи, ја сам пут, истом живот и светлост. И који иде за мном, неће ходити у тами. Докле год човек има Христа, он је просвећен. Док човек има Христа, има и светлост и неће бити у тами, јер је Христос сама светлост. Светлост која просвећује свакога човека који долази на свет. Питање је самог човека, да ли човек жели да се просвећује, да ли жели да се освећује, да напредује. Човек је као мало дете. Сваког дана видимо да дете направи нешто ново, ново и ново. Дете почиње да се усавршава. Браћо и сестре, кад каже Христос: Ја сам светлост свету, ко за мном иде неће ходити у тами. Ко иде за Христом, неће никада бити у тами. Кад немамо Христа у себи, кад немамо Бога у себи, кад немамо светиње у себи, ми смо у тами, унутрашњој тами, духовној тами. Зато ће Свети Григорије имати дивну молитву: „Господе, просветли моју таму“, рекао је у беседи Епископ Јован. 


Извор: Епархија шумадијска