Type Here to Get Search Results !

Прва година - двадесет први час


Тема часа: Света Литургија – пуноћа заједнице са Богом (двадесет и први час)


Драги ученици, Света Литургија – пуноћа заједнице са Богом, тема је о којој ћемо промишљати у току нашег овонедељног часа. 

Реч Литургија значи заједничко дело, дело народа, јавна служба. У ужем, црквеном смислу, то је дело Цркве, дело свега народа Божијег, служба Цркве. Назива се и Тајном над Тајнама. Други назив којом се означава Литургија је Евхаристија, што у преводу са грчког, значи благодарење, захвалност, што и јесте суштински карактер ове Божије службе – наша молитвена захвалност за све дарове које добијамо од Господа. У Светој Литургији прима се Сам Господ Исус Христос, Његово Тело и Крв, он је стварни служитељ Литургије, што, по благодати Божијој, пред нама  свештенослужитељ. Тако окупљени на заједничкој молитви и благодарење Господу, свештенослужитељи и верни народ – осењени мистичним дејством Духа Светог – представљају истинску Цркву Христову. Свети Дух омогућава нам да Црква буде икона Царства Небеског.

Кроз Литургију даровано нам је да сагледамо Христов живот и да за Његовом Часном Трпезом учествујемо као причасници, они који примају Свето Причешће, тј. Тело и Крв Христову. Суштина Литургије је у нашем сједињавању са Господом, као Источником нашег живота. Кроз Свету Литургију сједињени смо и са Богородицом и свима Светима, анђелским силама, својим прецима, уснулима у Господу, свима за које се молимо и са којима саучествујемо у овој Светој Тајни.

Евхаристија је круна Светих Тајни. Она у себи садржи све остале Свете Тајне, али није само једна у низу Светих Тајни, већ даје смисао другим Светим Тајнама јер у себи садржи целокупну тајну спасења. Без ње остале Свете Тајне не могу бити остварене, не могу бити делотворне. Литургија је принос нашег бића Богу. Онај који достојно учествје у Светој Литургији види Бога све јасније. Свети Дух се призива и дејствује у Литургији од почетка до краја, чинећи је догађајем заједништва. Лишен заједнице Светога Духа, хришћански живот би се свео само на психолошки доживљај појединца, независан од других чланова Цркве.

Причешћивањем би се тада остваривала само заједница са Христом, али мимо ближњих. Литургија је сабрање свих у Једном, у Христу, а не догађај у коме се успоставља само веза појединца са Богом. Једино под окриљем благодатног дејства Св. Духа може се доживети библијска истина да пут ка Богу неизбежно пролази кроз ближњег.

Ваш вероучитељ,

Бранислав