Type Here to Get Search Results !

Светогорски игумани и Свештена општина: Закон о хомосексуалним браковима угрожава сав људски род и творевину


Још једна изјава стигла је са Свете Горе у вези са расправом око планова грчке владе да легализује хомосексуалне бракове и усвајање деце од стране таквих парова.


У децембру је Свештена општина Свете Горе, коју чине по један представник сваког од 20 управних манастира, издала саопштење у којем осуђује планове државе.

А данас је одржана хитна седница Двоструког сабора, што је сабрање 20 игумана са Свештеном општином, да се позабави истим питањем, преноси Ромфеа.

Изражавајући љубав према свима, Светогорци такође осуђују планове државе као деструктивне за читаво човечанство. „Нису у питању само Јеванђеље и грчко друштво. Сва творевина се растура“, пише Двоструки сабор.

Прочитајте целу изјаву у наставку:

Поводом подношења предлога закона „Равноправност у грађанском браку. Измена Грађанског законика и других одредби” ради гласања у грчком Парламенту, 40 игумана и представника свештених манастира Свете Горе састали су се данас, 8 .2024. у Кареји, због велике и посебно озбиљне теме, и одлучили да ово саопштење упуте сваком добронамерном човеку, као и да се солидаришу са стрепњом и борбом Цркве око заштите сржи људског живота.

Законодавство, како предлаже предлог закона, желећи да обезбеди принцип равноправности институцијом „брака“ између лица истог пола, па чак и заштиту од дискриминације, нарушава основне принципе људског постојања и убија могућност живота и природног развоја детета.

Не само што би  људска породица била растурена, већ и целокупно људско постојање.

Како живот функционише? Свако од нас потиче од мајке и оца, сходно Христовом одговору: Зар нисте читали да је њих Творац од почетка створио као муко и женско? (Мт. 19,4).

Установа „брака“ између лица истог пола је тумбање хришћанског брака и установе породице и  као такву је одбацује свеукупно црквено предање и за то прописује искрено покајање, што је промена живота.

Уз то, ембрион се носи девет месеци и роди се. Новорођени човек је најрањивије новорођенче од свега створеног. Не може ништа. Ако мајка не брине о њему, не доји га, оно умире... Бог чини родитеље одговорним да сарађују у настанку бебе и тако постану саствараоци са Богом.

Ако новорођенче скрене поглед ка мајци у жељи да буде подојено, а на њеном месту је неко други, то даје лажну информацију – оно се растрже и обешчашћује.

Дужност поштовања према новом створењу захтева жртву како би се оно могло нормално да развија, да ужива у свом животу. Нема другачијег начина за људско сједињење и развој.

После девет месеци дете се рађа у ширу материцу, која је породично окружење, и још једно стварање човека, детета, почиње у породици. Своју мајку познаје као жену која га доји и храни својим млеком и стара се о њему.

Познаје свог оца као човека који га воли и стара о њему на свој начин. Духовну и физичку снагу добија из узајамног поштовања оца и мајке како би прешло у другу фазу која прелази у детињство, улази у адолесценцију, слободно се креће у друштву и прихвата руковођење своје културе и места.

Бог ствара човека да живи, а не да умре; да не умре у утроби своје мајке, ни у утроби детињства, нити у утроби историје.  Он учествује у чуду живота, живи и узноси се у живот вечни. А то је, благодаћу Духа, оно што Црква чини, и преко чега се „целина обнавља и обожује“.

И ово чини последњу материцу, која обликује човека и припрема га да се роди у Царству нове стварности, у „шаторима“ драгих лица и жељене слободе будућег века.

То је сврха и разлог због којег је Бог створио свет и човека.

Они који су ослобођени и рођени изван утробе историје, односно у благодати вечног живота, постоје, моле се и држе све нас у животу, и чине звезду Даницу на коју је човечанство усмерено.

Покушај охолости, у изворном смислу те речи, представља порицање људског постојања, рушење темеља здања човечанства.

Нису у питању само Јеванђеље и грчко друштво. Сва творевина се растура.

Без обзирана то да ли сте верник или неверник, родићете се на исти начин, али кад га промените, одлучујете о спорој, али сигурној смрти човечанства.

Када се мушкарац и жена венчају у Цркви, добијају благослов Цркве и жељу за много деце и учешће у стварању.

Прави карактер брака се видљиво открио присуством Христа на свадби у Кани, јер је то велика тајна: али ја говорим за Христа и Цркву, по апостолу Павлу.

Овај „брак“ који се данас промовише води у ћорсокак.

Створења се спремају  да буду рањена, инвалидна. Поштујте људску природу.

Оно што је рођено из мајчине утробе, без обзира на расу, језик и веру, мајка треба да негује.

Ове мисли нису производ маште, већ су засноване на Светом писму и Апостолима, на Предању и одредбама светих Отаца, који су установили догмате православне вере и донели свете каноне који одређују границе у којима се морају кретати сви њени чланови.

Апостол Павле је посебно јасан када наглашено каже: Не знате ли да неправедници неће наследити Царства Божјег? Не варавајте се: ни блудници, ни идолопоклоници, ни прељубници, ни рукоблудници, ни мужеложници, ни лопови, ни среброљуби, ни пијанице, ни опадачи, ни отимачи, неће наследити Царства Божјег (1. Кор. 6,9-10).

Истовремено, Црква наставља своју мисију, пастирствује, исцељује, како би сви верни живели у заједници са Христом и својом браћом, одликујући се несебичном љубављу и братимљењем.

Бог нас све воли, праведне и неправедне, свеце и грешнике. Исто чини и Црква, не искључујући никога, што се види из историју црквеног живота и људских слабости.

Љубав царује. Срамота је за оне који праве ове рачуне и сматрају овакав развој догађаја природним.

Охрабрујемо и похваљујемо оне који више воле глас савести над било којом партијском дисциплином и наши су сапутници у својој борби.

Међутим, постоји здравље живота људског тела које одбацује све ове елементе који покушавају да измене истинско постојање човека.

Постоји Онај који управља свиме — Онај који је створио свет и саздао  човека да живи у вечности и да постоји. Он постоји и штити нас, мада се јавља као слаб и непостојећи.

Сви они који желе да овако изобличе живот, разбиће се о Њега. Можда не схватају да сва ова журба и инсистирање на усвајању закона открива његову слабу страну, а на рачун оних људи које наводно желе да заштите. Само из поштовања према овим људима изражавамо и наглашено истичемо принципе живота.

Велики је то злочин. Нарушава се људска  природа, јер, у суштини, зауставља се природни развој и несвесно уништава човек.

Али постоји Онај који је све створио из љубави и мудрости и заобилази наше слабости и све приводи ка добром крају.

Сви представници и игумани 20 свештених и преподобних манастира Свете Горе у ванредном Двоструком сабору.”

И Свети синод Грчке православне цркве и проширени Архијерејски сабор издали су осуђујуће изјаве. Државни органи су изразили намеру да наставе са својим плановима, упркос гласу Цркве.

Раније овог месеца, 140 грчких православних удружења такође се ујединило у свом противљењу оваквом закону.


За наш портал превод са енглеског приредио:

протођакон Радомир Ракић, 

сарадник информативно-катихетског портала "Ризница"


Извор: Оrthochristian.com