Type Here to Get Search Results !

Патријарх Порфирије свечано дочекан у Источном Сарајеву

У склопу посете Митрополији дабробосанској, Његова Светост Патријарх српски Господин Порфирије је у пратњи Његовог Високопреосвештенства Митрополита дабробосанског Господина Хризостома, Његовог Високопреосвештенства Митрополита црногорско-приморског Господина Јоаникија и Његовог Преосвештенства Епископа аустријско-швајцарског Господина Андреја, након шетње улицама града Сарајева и посете Старе Православне цркве на Башчаршији, посетио и Градску Скупштину града Источно Сарајево, где га је дочекао градоначелник Љубиша Ћосић са начелницима шест Општина и народним посланицима са којима је разговарао о актуелним темама, а потом су се Његова Светост, Митрополит Хризостом и градоначелник Источног Сарајева обратили медијима.


Том приликом Патријарх Порфирије је између осталог рекао: „Утисци о некоме или нечему из реалног личног сусрета у најмању руку често могу да доведу погрешним закључцима о некоме кога нисмо упознали, кога нисмо срели, а често могу да одведу на погрешне путеве када говоримо о међусобним односима. Стога, лични сусрет, пре свега са браћом у Христу, са Православним верницима, са Православним Србима на овим  просторима јесте велики дар за мене, а исто тако и са другим људима који припадају другим верама и другим народима јесте био дар који ми је опет отворио за нијансу нове видике у спознаји онога што је заједничко и онога што дели људе на овим просторима. Сувишно би било говорити, много пута сам и сам рекао какав је мој однос и доживљај према Републици Српској и према људима који живе у Републици Српској.

Наиме, и сам сам пореклом из ових крајева, али не само да сам пореклом него сам и велики део своје младости провео на овим просторима и знам ко су људи који овде живе. Још из оних времена ми је било потпуно јасно да је мало простора на којима живе Православни Срби, а да су толико органски и нераскидиво дубоко повезани са својом духовношћу и са својом вером и то независно од текућих идеологија које понекад могу бити штетне по себе, а понекад и супотрстављене директно ономе што јесте наше искуство, наше предање и наша традиција“.

Након тога, Његову Светост Патријарха српског Господина Порфирија, Високопреосвећене Митрополите Господу дабробосанског Хризостома, црногорско-приморског Господина Јоаникија и Преосвећеног Епископа аустријско-швајцарског Господина Андреја, дочекало је више хиљада људи на Тргу Србија у Источном Сарајеву. Том приликом многобројном верном народу обратили су се Патријарх Порфирије и Митрополит Хризостом.


Извор: Телевизија Храм