Type Here to Get Search Results !

Епископ Нектарије: Може ли хришћанин бити депресиван?


Ако би прибегавао  благодарењу и смиравању, свет не би патио.


„Било би дивно ако би нас страдање као такво приближавало Богу. Када сагледамо ствари из ове перспективе, не очајавамо и не обесхрабрујемо се“, рекао је епископ Нектарије, викарни епископа Архиепископије западноевропске Румунске патријаршије.

Јеванђељско зачало исцељењу одузетог у Витезди учи нас „да свим својим бићем верујемо да је Спаситељ Исус Христос Лекар душа и тела наших, без обзира на узрок нашег страдања и патње – да ли је то због греха или због допуштења Господњег“, рекао је архијереј.

„Постоје многе поуке које можемо извући из данашњег Јеванђеља. Али хајде да се усредсредимо на исповедање Бога, признавање Његовог божанства и, не мање важно, на б благодарење нашем Створитељу“, додао је Преосвећени. „Као што сам вам рекао, ако посматрамо ствари из ове перспективе, не прихватамо лако очај у своју душу.“

„У савременом контексту и у овом добу у коме живимо, често чујемо реч ’очајање‘. Он је очајавао у својој души; понекад више не чујемо реч „обесхрабрени“. Из савремене психологије врло често чујемо исказ: Он има депресију или је депресиван. Може ли хришћанин бити депресиван?” упитао је архијереј.


Бог је са нама, али Он чека да га призовемо


„Практично, теоретски, не би требало, али видите да се удаљавамо од Божјег дела, удаљавамо се од Његових заповести и најзад патимо због својих личних греха. Ово се десило овом одузетом, који је био болестан 38 година, а ми разумемо да нам Бог долази у сусрет; довољно је завапити Му: Господе, помози ми!“

Викарни владика Архиепископије западноевропске подсетио је на приповест из Изрека пустињских отаца, која говори о борби Светог Антонија Великог с демонима једне ноћи. Касније је завапио Богу: Господе, где си био? Бог је одговорио: Био сам поред тебе, али ниси Ме призвао.“

Зар и ми не заборављамо Бога? Ипак, „Он је поред нас, чека; Он је на вратима, и Он лично је Врата: ко уђе кроза Ме, биће спасен. Шта нам још поручује Спаситељ Христос? Без Мене не можете учинити ништа. Да ли ми, у овом добу, у 21. веку, још живимо ове речи свим својим бићем?“ наставио је владика.

„Када бисмо прибегавао благодарењу и смиравању, свет више не би патио, а савремени човек више не би био у невољи.“


За наш портал превод са енглеског

приредила проф. Сања Симић Де Граф


Извор: Вasilica.ro